İŞ VE YAŞAM
Z kuşağının şekillendireceği yeni pazar dinamikleri

2020 yılı itibariyle dünya nüfusunun yaklaşık 2,6 milyarı Z kuşağından oluşuyor. Bu da dünya genelindeki en büyük tüketici grubunun ilerleyen dönemlerde bu kuşak olacağı gerçeğini bir kez daha ortaya koyuyor. Bu kapsamda çalışma dünyasının Z kuşağını yakından takip etmesi stratejik açıdan büyük önem taşıyor. Özellikle Z jenerasyonunun X ve Y kuşakları üzerindeki etkileri dikkate alındığında bugünü ve yarını şekillendireceklerini söylemek mümkün.

Bu denli güçlü bir kitlenin tüketim, iletişim ve ilişki yönetimi tercihlerini bilmek, özellikle COVID-19 sonrası hızla değişen trendler ve alışkanlıkları anlamak için büyük önem arz ediyor. Bu yeni neslin ihtiyaçlarına en doğru stratejiyle yanıt verilmesi şüphesiz markalara büyük fayda sağlıyor. Bu yolda, Z jenerasyonuna uygun kanalları ve teknolojileri kullanarak etkileşim araçlarını geliştiren ve değerlerinin devam edebilmesi için yatırımlarını güçlendiren markalar bir adım öne geçiyor. Bu konuda geçtiğimiz birkaç yıl boyunca yapılan araştırmalar sonucu Z kuşağının şekillendireceği yeni pazar dinamikleri ve marka çözümlerini şu şekilde sıralayabiliriz;

Dijitalleşen mağazalar

Yapılan son araştırmalara göre Z jenerasyonunun yüzde 47’si alışveriş yaparken akıllı telefonlarını kullanmayı tercih ediyor ve dijital etkileşime büyük önem veriyor. Bu durum markaların Z kuşağıyla mağaza içi etkileşim sağlamak ve onları alışverişe teşvik etmek adına birçok teknolojiden faydalanabileceğini gösteriyor. Üstelik yüzde 54’lük bir kitle, kıyafet, ayakkabı, aksesuar gibi ürünleri fiziksel olarak giymeden denemelerini sağlayan ‘sihirli ayna’ gibi uygulamaları mağazalarda deneyimlemek istiyor. Bu da gelecek yıllarda giyim sektöründe yapılacak teknolojik gelişmelerin mağaza içi deneyimleri şekillendireceğini gösteriyor.

Hızlı erişim

Aradıkları ürüne en hızlı şekilde erişmek de Z kuşağının alışveriş beklentilerinden bir tanesi. Bu bağlamda yeni teknolojilerin de yardımıyla mağazalara ait bir mobil uygulama geliştirilerek, alışveriş yapılan mağazanın tamamını gezmek zorunda olmadan indirimli /kampanyalı ürünleri ve ürünlerin mağazadaki konumlarını müşterilere göstermek gelecekte hayatımıza girmesi muhtemel olan hatta şimdiden yavaş yavaş hayatımıza giren uygulamalardan biri denebilir. Bu sayede, müşteriler beklentilerine hızlı bir şekilde ulaşabilirken satın alma sürecinde çok daha hızlı karar verebilirler.

Eşsiz ürün tasarımı

Z jenerasyonunun alışveriş davranışını etkileyen unsurlar arasında yer alan kritik öğelerden bir diğeri de alışveriş deneyimlerini kişiselleştirme konusunda ısrarcı olmaları diyebiliriz. Etkileşime büyük önem veren bu kuşak, kendi alışveriş deneyimlerini kişiselleştirmek ve geliştirmek adına markalarla işbirliği içerisinde olmayı tercih ediyor. Özellikle ürün tasarlama sürecine dahil olmayı bekleyen Z kuşağı sadece kendilerine özel ve başka kimsede eşi olamayan ürünler tasarlamak istiyor. Yapılan son araştırmalara göre Z kuşağındaki kadınların yüzde 52’si ve erkeklerin yüzde 45’i kendi tarzlarını yansıtan tasarımlar yapabilecekleri araçlar kullanmayı arzu ediyor. İşte bu yüzden gelecek günlerde 3D yazıcı desteğiyle müşterilerin kendi özgün tasarımlarını yapabilir konuma gelecekleri ihtimal dahilinde.

Kişiye özel fiyatlar, ödüller, servisler

Kişiselleştirilmiş deneyime oldukça önem veren Z kuşağının, yapılan araştırmalarda markalarla bağlantı kurmak istemesi de dikkat çekiyor. Bu sonuca bakarak Z jenerasyonunun alışveriş dünyasından beklentileri arasına kişiye özel fiyatlar, ödüller ve hizmetler de ekleniyor. Bu güçlü kitlenin büyük bir kısmı alışveriş geçmişi ve bireysel tercihlerine özel alışveriş deneyimi beklentisinde olup bunu müşterilerine sağlayabilen markaları tercih ediyor. Hatta yapılan araştırmalarda Z kuşağının yüzde 65’i özel fiyat ve hizmetlerin mağaza seçimlerinde kritik bir rol oynadığını vurguluyor. Kısacası, geleceğin müşterileri, kişiye özel teklifler, ödüller ve servisler sunan mağazaları tercih edeceklerini söylüyor.

Bizler de Momento olarak, Z kuşağının şekillendirdiği yeni pazar dinamikleri arasında yer alan ve günden güne daha da önem kazanan ödüllendirme sisteminin önemli bir parçasıyız. Geleceğe yön veren yaratıcı ve inovatif ödüllendirme programlarımızla markaların yanında yerimizi alarak çalışan bağlılığını artırmalarına destek olmayı sürdürüyoruz.

Sizler de hızla değişen trendleri takip ederek geleceğin çalışanları için marka çözümlerinize bir yenisini daha eklemek isterseniz Momento Avantaj Dünyası’nda yerinizi almanızı öneririz. 😊

Momento Hakkında

Türkiye’nin lider ödüllendirme sistemi Momento, 10 yıldır şirketlerin çalışanlarına teşekkür etmesine aracılık ediyor.

10 yılda 500 şirket, 500 bin çalışanını mutlu etmek için Momento'yu tercih etti.

Daha fazla bilgi
Takipte Kalın
Son Paylaşımlar
Bizimle İletişime Geçin
Her türlü sorunuz ve sorununuzda Momento sizin için hazır!.