İŞ VE YAŞAM

Dijital İK vizyonu yaratmada 4 önemli adım

Günümüz dünyasında dijital dönüşüm; sektör ve ölçekten bağımsız olarak tüm şirketlerin odak noktası haline geldi. Geleneksel olan hemen her şeyin değişip dönüştüğü bu süreçte, teknolojideki gelişmelerin neredeyse tüm iş kollarındaki etkilerinin muazzam boyutlara ulaştığı yepyeni bir gerçekliği deneyimliyoruz.

Şirketler, son dönemin en önemli konularından biri olan bu dijital dönüşümde önceliği İK departmanlarına vererek; işe alımdan başlamak üzere performans değerlendirme, anket yönetimi, kurum içi iletişim ve çalışan memnuniyeti faaliyetlerinin birçoğunu dijital platformlara taşıyor. İK süreçlerini dijitale aktararak departmanlardaki iş yükünün azaltılmasının yanı sıra zamandan ve maliyetlerden önemli ölçüde tasarruf sağlanıyor. Bu yüzden yeni normalde, dijital bir İK vizyonu oluşturmak şirketler için büyük önem taşıyor. Bu bilgiler çerçevesinde dijital İK vizyonu yaratmada 4 önemli adımı şu şekilde sıralayabiliriz:

Yenilikleri hayata geçirmek

İK profesyonelleri şu ana kadar yeniliklere yeterince açık değillerdi. Şimdi ise dijitalleşme ile bu durum değişiyor. Şirketler müşterilerine dijital alanda çok sayıda yenilik sunmanın yanında çalışanlara ve adaylara yönelik inovasyonları da hayata geçiriyor. Bu yenilikler çalışanların aradıkları bilgiyi bulmalarını kolaylaştıran yapay zekâ uygulamalarından, adayların değerlendirilmesini sağlayan online simülasyonlara kadar geniş bir yelpazeye sahip. İK’lar bu dijital aplikasyonlar ile yenilikçi yönünü geliştirerek bu yönlerini daha etkili bir şekilde ortaya koyabilir.

Veri odaklı karar vermek

İK uzmanlarının temel görevi, insana dair verileri doğru bir şekilde toplayarak, bunu etkin bir biçimde analiz etmektir. Fakat bugüne kadar İK’ların bu yönlerini aktif bir biçimde kullanabildiklerini söylemek çok da mümkün değil. Bunun sebebi insanın karmaşık bir varlık olması ve insana dair verilerin sayısal olarak ifadesinin her zaman kolay olmamasıdır. Şimdi ise İK profesyonelleri dijitalleşmenin yardımıyla analitik yönlerini sergileme şansı bulabiliyor. Çünkü, dijital dönüşümün hayatımıza getirdiği büyük veri ve yetenek analitiği gibi kavramlar analitik araç ve yöntemlerin İK alanında daha sık kullanılmasına olanak sağlıyor. Bu sayede İK departmanları, insana dair kararları çok daha kolay bir şekilde veri temelli hale getirebilir.

Çalışanların sesi olmak

İK’lar, çalışanların yaşayabilecekleri olası sorunlar karşısında seslerini yönetime duyurabilecekleri tek departman. Dijital dönüşüm öncesinde İK departmanları çalışanların sözcüsü olma rolünü aktif bir şekilde ortaya koyamıyordu. Yeni normalde ise dijitalleşmeyle çalışanlara online kurum içi platformlar aracılığıyla görüşlerini rahatça paylaşabileceği bir çalışma ortamı sağlanabiliyor. Ayrıca, İK profesyonelleri dijital kaynaklardan elde ettikleri gerçek zamanlı verilerle çalışanların sözcülüğü görevini etkili bir biçimde yerine getirebilir.

Çalışan sadakatini artırmak

Sadık çalışanların aynı zamanda üretken oldukları bir sır değil; fakat çalışan ödüllendirme sistemleri olmadan çalışanların odaklanmasını sağlamak ve onları teşvik etmek pek de kolay değil. Yapılan son araştırmalara göre çalışanların sadece yüzde 29’luk bir kısmı çalıştıkları şirkete karşı bir aidiyet duygusu hissediyor. Bu veriler göz önünde bulundurularak bu konuya daha fazla önem verilmesi gerektiği ve çalışan sadakat ve ödüllendirme programlarının bu yolda kritik olduğu anlaşılıyor. İK departmanları, dijitalleşmenin getirdiği inovasyonları göz önünde bulundurarak, çalışan bağlılığı kurallarını yeniden tasarlayabilir. Böylece iş yerlerinde olumlu değişiklikler yaparak, bu teknolojiler yardımıyla çalışanları motive edebilir.

Tam da bu noktada Momento olarak bizler de dijital dönüşüme ayak uydurarak online ödüllendirme sistemlerimizi geliştirmeye hız kesmeden devam ediyoruz. Geçen yıl hayata geçirdiğimiz “Dijital Erzak Yardımı” projesiyle çalışanlara sunulan portal üzerinden marketten giyime, elektronikten çocuk ürününe kadar pek çok markadan online kod ile temassız ve hızlı bir şekilde, kendi ürünlerini seçerek satın alımlar yapmasına olanak sağlıyoruz. Ayrıca Momento mobil uygulamamızın yeni, güncel versiyonunu da kısa süre önce çalışanlarla buluşturduk. Kullanıcılardan büyük ilgi gören uygulamamız üzerinden de çalışanlar özgürce alışverişlerini yapabiliyorlar.

Eğer siz de çalışanlarınızın motivasyonunu artırmak için ödüllendirme programları tasarlamak isterseniz Momento’nun inovatif çözümlerle dolu dünyasına bekleriz. 😊

Momento Hakkında

Türkiye’nin lider ödüllendirme sistemi Momento, 10 yıldır şirketlerin çalışanlarına teşekkür etmesine aracılık ediyor.

10 yılda 500 şirket, 550 bin çalışanını mutlu etmek için Momento'yu tercih etti.

Daha fazla bilgi
Takipte Kalın
Son Paylaşımlar
Bizimle İletişime Geçin
Her türlü sorunuz ve sorununuzda Momento sizin için hazır!.