İŞ VE YAŞAM

Çalışan motivasyonunda liderlik iletişiminin önemi nedir?

Şirketlerde motivasyon uygulamalarının önemi her geçen gün artıyor. Yaptığı işten, çalıştığı ortamdan ve şirket içi iletişimden memnun olan ekipler şüphesiz verimlilik noktasında bir adım öne geçiyor. Hal böyleyken, şirket başarısını sürdürülebilir kılmak isteyen liderlerin çalışan mutluluğunu merkeze alan bir iletişim yaklaşımı benimsemesi gerekiyor. Bu kapsamda çalışma hayatına yön veren liderlerin, ekiplerin motivasyonunu artırmak adına iletişim stratejilerini yeniden gözden geçirmesi büyük önem taşıyor. Şirketlerde uygulanabilecek bu motivasyon yöntemlerini birkaç başlıkta sıralayacak olursak;

İletişimin ilk kuralı: İyi bir dinleyici olmak

Tıpkı gündelik hayatta olduğu gibi iş hayatında da diyalog içerisinde olduğumuz kişileri anlayabilmek için öncelikli olarak iyi bir dinleyici olmamız gerekiyor. Bu noktada, çalışanlar fikirlerini paylaşırken bir liderin onları büyük bir dikkatle dinliyor olması büyük önem taşıyor. Yapılan araştırmalar dinlendiğini hissetmeyen çalışanların bir süre sonra fikir önerisinde bulunmadıklarını ve çalışma verimlerinin büyük ölçüde azaldığını gösteriyor. Bu durumda ekipler yaşadıkları motivasyon kaybı sebebiyle zaman içerisinde yaratıcılıklarını ve uzmanlıklarını kullanmamaya başlıyor. Öte yandan ekip ortamı birçok kişiliği ve farklı dinamikleri bir arada bulunduruyor. Dolayısıyla, liderler çalışanların ihtiyaçlarına ve beklentilerine kulak verirse daha sağlıklı bir iletişim ortamı kurabiliyor.

Doğru yönlendirme ve iş paylaşımı yapmak

Bir liderin çalışanlarını motive etme konusunda başarılı olması için onları iyi tanıyor olması gerekiyor. Çünkü her çalışanın iş hayatında farklı bir rolü ve motive olduğu farklı noktalar bulunuyor. Bazıları pratikte oldukça başarılıyken bazı çalışanlar ise problemleri çözmede ya da insan ilişkilerinde ön plana çıkıyor. Dolayısıyla, herkes için geçerli tek bir kuraldan bahsetmek mümkün olmuyor. Bu noktada liderlerin ekibini iyi tanıması ve kimi nasıl motive edeceğini bilerek akılcı bir rota çizmesi büyük önem taşıyor. Bu bilgilerin ışığında çalışanlarını doğru yönlendiren ve iş paylaşımı yapan liderler onları motive etmenin yanında verimli bir iş ortamı da sağlayabiliyor.

Öğrenmeye ve öğretmeye açık olmak

İş dünyasında öğrenmenin sonu yok. Başarılı bir liderin yeni bilgiler öğrenmeye karşı istekli olması ve hatta bu bilgilerden ekiplere ya da yapılan işe faydası olacağını düşündüğü bölümleri çeşitli yollarla çalışanlara aktarması gerekiyor. Unutulmamalıdır ki sektördeki değişimlerden geri kalmayan ve bu değişimlere ayak uyduran bir lider, çalışanların da yeni fikirler üretmesine ve yaratıcılık düzeyinin artmasına katkıda bulunuyor. Burada dikkat edilmesi gereken tek nokta; öğrenilen bilgilerin çalışanları kötü hissettirecek şekilde değil doğal akışında fayda odaklı olarak paylaşılması oluyor.

Hoşgörülü ve sağduyulu davranmak

Hatalar her iş yerinde olabilen ve zaman zaman önüne geçemediğimiz bir gerçek olarak karşımıza çıkıyor. Ancak iyi bir liderin belirli bir seviyeye kadar yapılan hatalara tolerans göstermesi gerekiyor. Herhangi bir problemde sinirlenmek ya da eleştirmek yapılacak en büyük hatalardan biri oluyor. Bunun yerine yapılan hataları çalışanlarla birlikte analiz ederek aynı hatanın bir daha tekrarlamaması için iş birliği yapmak çalışanların motivasyonunu büyük ölçüde artırıyor. Böyle durumlarda başarılı bir liderin zaman zaman çalışanlarına rehberlik etmesi, onları yönlendirmesi ve hatta koruması büyük önem taşıyor. Unutulmamalıdır ki hata yapmaktan ve liderlerinden çekinen çalışanların verimli ve özgür çalışması pek de mümkün olmuyor.

Çalışanların başarılarını takdir etmek

Çalışanlarını bireysel olarak tanımak ve onların çabalarının farkında olmak lider iletişiminin en önemli noktalarından biri olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle de onları takdir ederken tüm ekip üyelerine eşit şekilde yaklaşmak ve ayrımcılık yapmamak büyük önem taşıyor. Çalışanlar büyük bir başarıya imza attığında sessiz kalmayıp onları tebrik etmek deyim yerindeyse ayakta alkışlamak şirketin değerli bir parçası olduklarını hissettirmeye yardımcı oluyor. Bu kapsamda, ödül sistemi kurmak çalışanları motive etmenin en etkili yollarından biri oluyor. Dolayısıyla, başarılı bir liderin uygun ve dengeli çalışan ödüllendirme sistemini seçerek ekip üyelerine hediyeler vermesi onların yaptıkları işten heyecan duymasını ve daha istekli bir şekilde çalışmasını sağlıyor.

Özetle, çalışma hayatına yön veren liderlerin motive edici olması adeta sihirli değneğe sahip olması anlamına geliyor. Liderlik vasfı kazanan kişilerin bir organizatör mantığıyla hareket etmesi yapılabilecek en büyük hatalardan biri oluyor. Dolayısıyla çalışanların verimliliğini artırmak için motivasyon dünyasına kapı aralamak gerekiyor. Tam da bu noktada Momento olarak bizler de yeni nesil çalışan ödüllendirme çözümlerimizle, çalışan motivasyonunu artırırken hedeflerinize ulaşmanıza kaktı sağlıyoruz.

Siz de çalışan motivasyonunun yanı sıra iş süreçlerinde verimliliğinizi artırmak için Momento Kutlama Dünyası'nın sunduğu sınırsız fırsatları linkten inceleyebilirsiniz.

Momento Hakkında

Türkiye’nin lider ödüllendirme sistemi Momento, 10 yıldır şirketlerin çalışanlarına teşekkür etmesine aracılık ediyor.

10 yılda 500 şirket, 550 bin çalışanını mutlu etmek için Momento'yu tercih etti.

Daha fazla bilgi
Takipte Kalın
Son Paylaşımlar
Bizimle İletişime Geçin
Her türlü sorunuz ve sorununuzda Momento sizin için hazır!.